Kotva
V příštích dnech vaříme
Pondělí 18.10.2021
Dop. svačina : 
Hermelínová pomazánka, chléb, salátová okurka, kakao
Polévka: 
Hovězí vývar s masem a rýží
Hl. jídlo: 
Žemlovka s jablky a tvarohem
Pití: 
čaj, voda
Odp. svačina: 
Sojový rohlík s Májkou, červená paprika
Úterý 19.10.2021
Dop. svačina : 
Pomazánka z červené řepy, chléb, mléko
Polévka: 
Brokolicová polévka
Hl. jídlo: 
Přírodní rybí filé se sýrem, bramborová kaše
Pití: 
šťáva, voda, čaj
Odp. svačina: 
Ovocná přesnídávka, piškoty
Středa 20.10.2021
Dop. svačina : 
Vajíčková pomazánka, rohlík, hruška, bílá káva
Polévka: 
Zeleninová polévka s písmenky
Hl. jídlo: 
Masové koule v rajčatové omáčce, kolínka
Pití: 
čaj, voda
Odp. svačina: 
Houska s ramou, kedlubna, polníček
Čtvrtek 21.10.2021
Dop. svačina : 
Žitný chléb se žervé, zelenina
Polévka: 
Čočková polévka
Hl. jídlo: 
Krůtí roláda, rýže
Pití: 
mléčný koktejl, čaj, voda
Odp. svačina: 
Křehký plátek s pomazánkovým máslem, ovoce
Pátek 22.10.2021
Dop. svačina : 
Domácí palačinky s jahodovým džemem
Polévka: 
Kmínová polévka s houstičkou
Hl. jídlo: 
Vepřová pečeně, špenát, bramborový knedlík
Pití: 
džus, voda, čaj
Odp. svačina: 
Slunečnicový chléb s máslem, banán

.

 
 
Mapa webu
A
A
A

Koncepce školy a kam směřujeme


 

Koncepce naší mateřské školky

 

Jsme otevřená mateřská škola, otevřená dětem, rodičům, našim partnerům, celé společnosti. Naší snahou je umožnit dětem šťastné dětství!

 

Základním cílem naší pedagogické práce je podporovat celkový rozvoj každého dítěte, a to od dovršení 2.roku života až po jeho vstup do základní školy.

 

Rozvíjíme dětskou osobnost v celé její šíři - v oblasti motorické, emocionální, kognitivní, etické a sociální tak, aby se jednotlivé oblasti vzájemně prolínaly. Rozvíjíme schopnosti a individualitu dítěte tak, aby bylo schopno samostatně myslet, svobodně se rozhodovat a volit své zájmy, to vše v souladu s  životními a mravními hodnotami uznávanými naší společností (osobnostně orientovaný model předškolní výchovy).

 

Doplňujeme, podporujeme a rozšiřujeme výchovu dětí započatou v rodině.

 

Zaměřujeme se současně na zapojení postižených dětí do všedního života spolu se zdravými dětmi. Je to integrace jako proces, při kterém je základem společný život handicapovaných a zdravých, sobě rovných, umocněný společným získáváním zkušeností a zážitků. Těmto dětem poskytujeme včasnou speciálně pedagogickou péči.

 

Orientujeme se na svět dětí a přírodu jako nezbytnou součást světa. Tento svět se odráží v integrovaných blocích a projektech, podle kterých pracujeme.

 

Jsme společenským centrem otevřeným lidem. Rodiče a i jiní dospělí se mohou bezprostředně účastnit výchovně vzdělávacíhoprocesu v naší mateřské škole.

 

Vytváříme dětem vlídné a příjemné prostředí, které má svá pravidla, kde budeme upevňovat pocit jistoty a bezpečí.

 

Vedeme děti ke samostatnému vyjadřování a správné výslovnosti, k čemuž využíváme uměleckého slova, dětské literatury klasické i současné.

 

Rozvíjíme výchovu dětí k odpovědnému chování vůči životnímu prostředí.

 

Klademe důraz na naše typické přírodní, společenské a kulturní prostředí. Přihlížíme k uznávaným etickým i estetickým hodnotám a úctě k rodné řeči.

Kam směřujeme

V nejbližší době chceme předškolní vzdělávání orientovat šířeji směrem k přírodě, vychovávat děti k udržitelnému rozvoji.

 

Rozvíjet dětskou vnímavost a porozumění dítěte pro svět a přírodu kolem nás:

  • Seznamovat děti s místem, kde žijí

  • Poznávat a prožívat proměny okolní přírody

  • Pokládat základy správného jednání a bezpečného chování v obci i v přírodě

 

Vytvářet v dětech povědomí o rozmanitostech našeho životního prostředí:

  • Přibližovat dětem život na vesnici

  • Poznávat zdejší přírodní ekosystémy (les, louka, pole, řeka, rybník)

  • Rozvíjet a užívat všechny smysly dětí v prostředí přírody

 

Osvojovat si zdravé životní návyky a postoje:

  • Podporovat obratnost dětí pravidelným pohybem v přírodním terénu

  • Osvojovat si zásady zdravé a pestré stravy

  • Rozvíjet duševní pohodu dětí prostřednictvím vzájemné spolupráce

  • Rozvíjet žádoucí jednání dětí v péči o nejbližší životní prostředí

  • Získávat poznatky o správném třídění odpadů.

 

Přeměnit školní zahradu na zahradu přírodního typu:

  • Rozmístit ve spolupráci s obcí a rodiči v zahradě nové přírodní prvky

  • Vybudovat na školní zahradě venkovní učebnu

  • Založit vyvýšené záhony pro pěstování zeleniny a květin, postavit bylinkovou spirálu

  • Založit vrbičkové týpí a vybudovat svépomocí hmatový chodníček

 

Spolupracovat na poli environmentální výchovy a vzdělávání s obcí, s rodiči, místními spolky okolními firmami a mateřskými školami v okolních obcích.